GAZİEMİR BELEDİYESİ 2021 YILI TEMMUZ AYI MECLİS GÜNDEMİ TOPLANTI TARİHİ: 06.07.2021 SAATİ: 18:00



GAZİEMİR  BELEDİYE MECLİSİ
 
                                                                                                                                            06 / 07 / 2021
                                                                                                                                         Salı  Saat:18:00                                                         
                                                                                                                                               
                                                          01/07/2021 TARİHLİ GÜNDEMİN DEVAMI
                                                           1. BİRİMLERDEN GELEN ÖNERGE
                                                           2. SONUÇLANAN RAPORLAR
 
 
1- Birimlerden gelen önerge
 
1-(60/2021)- Kadınların üretime katkı sağlayarak  aile bütçelerine desteklemelerine imkân yaratmak amacıyla 1163 sayılı Kooperatifler Kanunun 9. maddesinde yer alan  “Kamu ve özel hukuk tüzel kişileri amaçları bakımından ilgilendikleri kooperatiflerin kuruluşlarına yardımcı olabilir, önderlik edebilir ve ortak olabilirler.”  hükmüne istinaden Gaziemir ilçesinde kurulu olan  “Gaziemir Üretici Kadınlar Kadın Girişimi , Üretim ve İşletme Kooperatifi” ne belediyemizin ortak olması ve bu amaca yönelik gerekli iş ve işlemlerin yürütülmesi  ve gerektiğinde ortaklığa temsilci ataması yapılması hk. (Sosyal Yardım İşl.Müd.)
 
2- Komisyonlardan gelen raporlar.
 
1- (32/2021)- İlçemiz, Akçay caddesinin doğusunda kalan; 1441, 1442, 2040, 2010, 204, 205, 1450, 1964, 155, 2030, 2031, 2021 no.lu adaları içeren bölgede hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Revizyonu komisyonlarımızca incelenmiştir. Mevcut imar planında, söz konusu alan genel olarak, Konut Dışı Kentsel Çalışma Alanı ve Sanayi olarak tanımlanmıştır. Öneri plan yaklaşık 70 Ha alanı kapsamakta olup, bazı yol ve yeşil alan düzenlemelerinin yanında fonksiyon değişikliği de getirmektedir. Değişiklik şemasında görüldüğü üzere 70 ha alanın Ticaret Alanı olarak revizyonu planlanmıştır. Planlı Alanlar İmar Yönetmeliğinin Parsel kullanım fonksiyonlarına göre yapılaşma koşulları başlıklı 19. Maddesinde Ticaret Alanında;1) İş merkezleri, yönetim binaları, banka, finans kurumları, ofis-büro, çarşı, çok katlı mağazalar,otoparklar,alışveriş merkezleri, konaklama tesisleri,2) Sinema, tiyatro, müze, kütüphane, sergi salonu gibi sosyal ve kültürel tesisler ile lokanta, restoran, gazino, düğün salonu gibi eğlenceye yönelik birimler,3)Sağlık kabini ve muayenehane, gibi ticaret ve hizmetlere ilişkin yapılar yapılabilir,denilmektedir.Ayrıca, Mekânsal Planlar Yapım Yönetmeliğinin “Standartlar” başlıklı 11. Maddesi’nin 6. Fıkrasında “İmar planları hazırlanırken varsa ulaşım planı dikkate alınarak otopark düzenlemesi yapılır. İmar planında otopark alanı ayrılırken, alan kullanım kararına bağlı olarak yerleşik ve hareketli nüfusun oluşturacağı trafik yoğunluğu dikkate alınarak semt veya bölge otoparkı düzenlenir. İmar planlarında otopark alanları ayrılırken otoparkın hizmet vereceği bölgenin sosyal, kültürel ve ekonomik durumu ile kalıcı ve hareketli nüfusun oluşturacağı trafik yoğunluğu dikkate alınır. Bu bölgelerde ulaşım planlarının yapılması esastır. Bölgesel otopark alanları ayrılırken ulaşım planları dikkate alınır.”, aynı Yönetmeliğin “Uygulama İmar Planı” başlıklı 24. Maddesinin 10. Fıkrasının ( Uygulama imar planlarının hazırlanması sürecinde, aşağıda genel başlıklar halinde belirtilen konularda ilgili kurum ve kuruluşlardan veriler elde edilir; bu veriler kapsamında aşağıdaki analiz ve araştırmalar yapılır:)“M” bendinde “ Trafik düzeni ve güvenliği, yollar ve kavşaklar ile ilgili ilkeler, yapı ve tesislerden karayoluna geçiş yolu bağlantısı yapılabilecek kesimler.”Hükümleri yer almaktadır. Planlama alanı İzmir’in Güney aksı giriş ve çıkışı olan, aynı zamanda,yerleşik nüfusu 40.000’in üzerinde olan ve 250 civarında sanayi tesisi bulunan Sarnıç Bölgesine ve ayrıca Adnan Menderes Havalimanına da ulaşımı sağlayan Akçay Caddesi üzerinde yer almaktadır. Planın kesinleşmesi ile yukarıda tanımlanan fonksiyonların ayrıca bir trafik yoğunluğu yaratacağı çok açıktır. İlçemiz meri imar planlarında 695 Sokak 25.00 m genişliğinde ile başlayıp,369 Sokak 20 m genişliğinde ile son bulan ana caddeye alternatif bir güzergah planlandığı görülmektedir. Ancak, bu yolun 695 sokaktan sonraki  kısmı 15 m olarak planlanmış ve henüz planların uygulaması yapılmamıştır. Devamında da 369 Sokak dahil olarak 20 m olarak devam etmektedir. Yol güzergahının devamlılığını sağlamak 1/5000 ölçekli nazım imar planı değişikliği gerektirdiği aşikardır. Komisyonlarımıza havale edilen imar planı revizyonunun yukarıda bahsedilen Mekansal Plan Yapım Yönetmeliğinin ilgili maddelerine istinaden söz konusu yol güzergahı ile birlikte değerlendiren, 1/5000 ölçekli nazım imar planı revizyonu önerisi ile birlikte hazırlanarak İzmir Büyükşehir Belediyesine sunulmasının uygun olacağı kanaatine varıldığından, UİP-35062506 plan işlem numaralı 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğini içeren önergenin katılanların oy birliği ile reddine karar verilen Bayındırlık ve İmar ile Çevre Komisyonu ortak  raporu.
 
2- (51/2021)- Park ve Bahçeler  Müdürlüğü bütçesinden Fen İşleri  Müdürlüğü bütçesine   toplam 2.500.000.-TL ödeneğin alınmak suretiyle aktarma yapılmasının 5393 Sayılı Belediye Kanununun Meclisin Görev ve Yetkileri başlıklı 18.maddesinin b fıkrası ve Mahalli İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliğinin 36.maddesi gereğince oy birliği ile kabulüne ilişkin Plan ve Bütçe Komisyon Raporu.
 
3-(56/2021)- Belediyemizin %100 hissesine sahip olduğu Gazi-Bel Gaziemir İmar Teknik ve Turizm Hizmetleri San.ve Tic.Ltd.Şti.' nin vermekte olduğu hizmetler dikkate alınarak 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18.maddesinin (i) bendi kapsamında,5.700.000,00TL olan sermayesinin 22.300.000,00TL arttırılarak toplam 28.000.000,00TL' ye çıkarılmasının  oy birliği ile kabulüne ilişkin Plan ve Bütçe Komisyon Raporu. 
 
4- (57/2021)- Belediyemizin %100 hissesine sahip olduğu Sar-Bel Sarnıç İmar Teknik ve Turizm Eğitim Öğretim Hizmetleri San.ve Tic.Ltd.Şti.' nin  vermekte olduğu hizmetler dikkate alınarak  5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18.maddesinin (i) bendi kapsamında, 22.000.000,00TL olan sermayesinin 2.000.000,00TL arttırılarak toplam 24.000.000,00TL' ye çıkarılmasının oy birliği ile kabulüne ilişkin Plan ve Bütçe Komisyon Raporu.
 
5- (58/2021)- Belediyemizin %100 hissesine sahip olduğu Seydaş Organizasyon İnşaat Gıda San. ve Tic. A.Ş.’nin sermayesinin 1.050.000.-TL den 2.028.000.-TL arttırılarak 3.078.000.-TL’ye yükseltilmesi 5393 Sayılı Belediye Kanunu’nun 18.maddesinin (i) bendi kapsamında değerlendirilmiş ve sermaye artışının Mali Hizmetler Müdürlüğünün ( 46-35-16-34-01-1-2-00-5- 07-1-9-04) tertibinden Seydaş Organizasyon İnşaat Gıda San. ve Tic. A.Ş.’ ne ödenmesinin oy çokluğu ile kabulüne ilişkin Plan ve Bütçe Komisyon Raporu.
 
3. Dilek ve temenniler.
4. Toplantıya katılamayan üyelerin mazeretlerinin görüşülmesi.
5. Meclis toplantı gün ve saatinin tespiti.  
 



 






 



 



























 


























 




Yayın Tarihi :