DUYURU
Gaziemir Belediye Meclisinin 2021 yılı Eylül Ayı Olağan Meclis Toplantısı 01.09.2021 Çarşamba günü saat 18:00’de Gazi Mahallesi Önder Caddesi No.41 adresinde bulunan Gaziemir Belediyesi bünyesinde Meclis Toplantı Salonunda gerçekleştirilecek olup; 5393 sayılı Belediye Kanununun 21. Maddesi gereği, toplantı gündemi aşağıda sunulmuştur.
İlan olunur.
Halil ARDA
Gaziemir Belediye Başkanı
01 / 09 / 2021
Çarşamba Saat:18.00
G Ü N D E M
1. Meclisin açılışı.
2. Meclisçe verilecek önergeler.
3. Birimlerden gelen önergeler.
1. (64/2021)- Belediyemizde duyulan ihtiyaç üzerine yapılan boş kadrolarda sınıf, unvan ve derece değişikliğinin gösterildiği II sayılı cetvel ile derece değişikliğine göre hazırlanan “dolu kadro değişiklikleri” başlıklı III sayılı cetvelin onaylanması hk. (İnsan Kayn.Eğt.Md.)
2. (65/2021)- 5393 Sayılı Kanun 49. maddesinin 3. fıkrası gereğince Belediyemize verilmiş bulunan yetki ve görevlerin yerine getirilebilmesi amacıyla; Hazine ve Maliye Bakanlığı’nın Mahalli İdare Sözleşmeli Personel Ücret Tavanları konulu 07.07.2021 tarih ve 421547 sayılı Genelge ekindeki I sayılı Cetvelinde yer alan ve Kurumumuzda münhal bulunan 1 adet 3. dereceli Eğitmen unvanına ait; 3. derece kadro karşılığı esas alınmak üzere 657 sayılı yasa hükümlerine göre 3 ncü derecenin 1 nci kademesi üzerinden (2021 yılında) belirlenen net aylığın % 20 fazlası net ücret ödenmesine ve ihtiyaç duyulduğunda tam zamanlı sözleşmeli personel çalıştırılması talebi hk. (İnsan Kayn.Eğt.Md.)
3. (66/2021)- Özel Kalem Müdürlüğü’nün (46.35.16.02.01.1.1.00.5.03.02) Tüketime Yönelik Mal ve Malzeme kaleminden 90.000,00 TL, (46.35.16.02.01.1.1.00.5.03.03) Yolluklar kaleminden 195.000,00 TL ve (46.35.16.02.01.1.1.00.5.03.05) Hizmet Alımları kaleminden 215.000,00 TL olmak üzere toplam 500.000,00 TL’nin Mali Hizmetler Müdürlüğü’nün (46.35.16.34.01.1.2.00.5.07.1) Yurt İçi Sermaye Transferleri Harcama kalemine aktarılması talebi hk. (Mali Hiz.Müd.)
4. (67/2021)- İzmir İli, Gaziemir İlçesi Tapunun Sakarya (Beyazevler) Mahallesi, 1508 ada, 12 parselde bulunan Belediyemize ait, 6019/113869 (120.38 m²) tapuda kayıtlı hissedarlar adına vekil Seyran Gayrimenkul İnşaat Taahhüt Tarım ve Orman Ürünleri Sanayi Ticaret Anonim Şirketi’nin belediyemize vermiş olduğu 18.08.2021 tarih ve 18969 sayılı dilekçesi ile Belediye hissesine kat karşılığı anlaşma yapılması talebi hk. (Plan ve Proje Müd.)
5. (68/2021)- İzmir İli, Gaziemir İlçesi Tapunun Sakarya (Beyazevler) Mahallesi, 1509 ada,11 parselde bulunan Belediyemize ait, yüzölçümü 7730/108261 (154,60 m²) tapuda kayıtlı hissedarlar adına vekil Seyran Gayrimenkul İnşaat Taahhüt Tarım ve Orman Ürünleri Sanayi Ticaret Anonim Şirketi’nin belediyemize vermiş olduğu 18.08.2021 tarih ve 18969 sayılı dilekçesi ile Belediye hissesine karşılık kat karşılığı anlaşma yapılması talebi hk. (Plan ve Proje Müd.)
6. (69/2021)- İzmir İli, Gaziemir İlçesi, Tapunun Çay (Irmak) Mahallesi, 2208 ada, 2 parsel 460,14 m² olup, 359/46014 (3,59 m²) hissesi Belediyemize aittir. Tapuda kayıtlı hissedarlardan Nevzat Kaya AKALIN ve Bahri ÇANKAYA adına Vekaleten Okhan BAYKARA Belediyemize ait hisseyi satın almak için 28.07.2021 tarih ve 16979 sayılı dilekçesi ile satın alma talebine istinaden Belediye hissesinin satışının yapılması talebi hk. (Plan ve Proje Müd.)
7. (70/2021)- İzmir Büyükşehir Belediye Meclisinin 12.04.2021 tarih ve 05.380 sayılı kararı ile onanmış olan 1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı Değişikliği doğrultusunda, 188 ada 10, 19, 23, 24, 25, 28, 31, 32 nolu parseller ile 1850 ada 3, 4, 6 nolu parsel malikleri tarafından; söz konusu parselleri kapsayan alanda “Depolama, Park, Otopark ve Taşıt Yolu” kullanımlarının yeniden düzenlenmesine ilişkin 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliği önerisi hk. (Etüt Proje Müd.)
4- Komisyonlardan gelen raporlar.
1. (34/2021)- 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu Ek Madde 3 – (Ek: Resmi Gazete –16.10.2020- 7254/10 md.) “Köy veya belde belediyesi iken mahalleye dönüşen ve büyükşehir belediyesi sınırları içinde bulunup sosyo-ekonomik durumu, şehir merkezine uzaklığı, belediye hizmetlerine erişebilirliği, mevcut yapılaşma durumu ve benzeri hususlar dikkate alınarak ilgili ilçe belediye meclisinin kararı ve teklifi üzerine büyükşehir belediye meclisinin en geç doksan gün içinde alacağı karar ile kırsal yerleşim özelliği taşıdığı tespit edilen mahalleler, kırsal mahalle kabul edilir. Bu belirlemenin mahalle düzeyinde yapılması esastır. Ancak; tamamı kırsal mahalle olarak tespit edilmeyen diğer mahallelerde de on bin metrekareden az olmamak kaydıyla kırsal yerleşik alan belirlenebilir. Kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alan vasfı bu fıkrada belirtilen usulle kaldırılabilir.” Düzenlemesine yer vermiş ise de, 15.04.2021 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’nin amacı, kırsal mahalle veya kırsal yerleşik alanı, bunların tespitine ilişkin işlemleri, bu yerlerde uygulanacak muafiyet ve indirimleri düzenlemek ve diğer hususların açıklanmasını sağlamak olduğu bildirilmiştir. Aynı Yönetmeliğin Kırsal Mahalle Tespiti başlıklı 4. Maddesinin 3.fıkrasına göre; “Bir mahallenin kırsal mahalle olarak tespit edilebilmesi için; a) Kırsal yerleşim özelliğinin devam edip etmemesi,b) Şehir merkezine olan uzaklık ve ulaştırma durumu,c) Belediyelerin yol, su, atık su, katı atık, toplu taşıma gibi hizmetlerinden en az birine erişebilme imkânına tam kapasitede ulaşabilip ulaşamaması,ç) Mevcut yapılaşma durumunun kırsal niteliğinin devam edip etmemesi, d) İmar mevzuatı uyarınca yerleşik ve gelişme alanları içinde olup olmaması, e) Sosyo-ekonomik olarak; kırsal nüfus oranının yüksek olması, yüzölçümünün önemli bir kısmını tarım, orman, mera, yaylak ve kışlak arazilerinin oluşturması, tarımsal üretimin, hayvancılık ve orman faaliyetlerinin başlıca geçim kaynağı olarak tespit edilmiş olup olmaması, hususlarından bir veya daha fazlası ile benzeri hususlar dikkate alınır.” Düzenlemesi getirilmiştir ve Kırsal Yerleşik Alan başlıklı 5. Maddesinin 1. Fıkrasında tespitlerine devam etmiştir. 5. Maddeye göre ise; “(1) Uygulamanın mahalle düzeyinde yapılması esastır. Bununla birlikte mahalle bütünlüğü içinde 4 üncü maddede belirtilen şartları taşımaması nedeniyle kırsal mahalle olarak tespit edilemeyen mahallelerdeki on bin metrekareden az olmayan alanlar, 4 üncü maddede belirtilen ilkelerde ve şartlarda kırsal yerleşik alan olarak belirlenebilir.” Şeklinde düzenlemeye yer verilmiştir. Çıkarılan kanun ve tüzüklerin kolay uygulanmasını sağlamak için, hükümlerin somutlaştırılması gerekir. Normlar hiyerarşisinde bu aşamada yönetmelikler devreye girer. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun EK- 3. Madde’si ile ilgili uygulanabilecek yöntemler hakkında bilgilendirme yapan Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri incelendiğinde Sevgi Mahallesinin Pirenlik Bölgesi, Yeşil Mahallenin Sinoplular Bölgesi, Irmak Mahallesinin Maşatlık Bölgesi, ESBAŞ’ın arka kısımları, Binbaşı Reşatbey Mahallesi, Beyazevler Mahallesi, Sarnıç Bölgesinin Fatih, Atatürk, Menderes ve Hürriyet Mahallelerinin 5216 sayılı Kanun’un EK-3 Maddesi gereği kırsal mahalle statüsüne geçmesi talebi değerlendirilmiş olup, kırsal yerleşim özelliğinin devam etmediğine, sosyo-ekonomik olarak; kırsal nüfus oranının yüksek olmadığı, yüzölçümünün önemli bir kısmını tarım, orman, mera, yaylak ve kışlak arazilerinin oluşturmadığı, tarımsal üretimin, hayvancılık ve orman faaliyetlerinin başlıca geçim kaynağı olmadığı, ayrıca imar mevzuatı açısından değerlendirildiğinde 1/25000 ölçekli Kentsel Bölge Nazım İmar Planlarında yerleşik alan olarak belirlendiği tespit edilerek talebin Adalet ve Kalkınma Partili Meclis Üyeleri Uğur İnan ATMACA ve Ali GÖNEN’in kabul yönündeki oylarına karşılık katılanların oy çokluğu ile reddine karar verilen Bayındırlık ve İmar, Hukuk ile Çevre Komisyon raporu. 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu’nun EK- 3. Madde’si ile ilgili uygulanabilecek yöntemler hakkında bilgilendirme yapan Kırsal Mahalle ve Kırsal Yerleşik Alan Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri incelendiğinde Sevgi Mahallesinin Pirenlik Bölgesi, Yeşil Mahallenin Sinoplular Bölgesi, Irmak Mahallesinin Maşatlık Bölgesi, ESBAŞ’ın arka kısımları, Binbaşı Reşatbey Mahallesi, Beyazevler Mahallesi, Sarnıç Bölgesinin Fatih, Atatürk, Menderes ve Hürriyet Mahallelerinin 5216 sayılı Kanun’un EK-3 Maddesi gereği kırsal mahalle statüsüne geçmesi talebi değerlendirilmiş olup, kırsal yerleşim özelliğinin devam etmediğine, sosyo-ekonomik olarak; kırsal nüfus oranının yüksek olmadığı, yüzölçümünün önemli bir kısmını tarım, orman, mera, yaylak ve kışlak arazilerinin oluşturmadığı, tarımsal üretimin, hayvancılık ve orman faaliyetlerinin başlıca geçim kaynağı olmadığı, ayrıca imar mevzuatı açısından değerlendirildiğinde 1/25000 ölçekli Kentsel Bölge Nazım İmar Planlarında yerleşik alan olarak belirlendiği tespit edilerek talebinin katılanların oy birliği ile reddine karar verilen Plan ve Bütçe Komisyon raporu.
2. (63/2021)- UİP-35663569 plan işlem numaralı 1/1000 ölçekli uygulama imar planı değişikliğinin;
1/5000 ölçekli Nazım İmar Planı doğrultusunda, Milli Eğitim Bakanlığı İnşaat Emlak Dairesi Başkanlığı'nın 25.09.2019 tarih ve E.18127618 sayılı uygun görüşü alınarak onaylandığı anlaşıldığından, 3194 sayılı İmar Kanununun 10. maddesinde kamu hizmet tesislerine ayrılmış olan alanların ilgili kamu kuruluşları tarafından kamulaştırılacağı belirtilmiş olduğundan söz konusu itirazın oy birliği ile reddine karar verilen Bayındırlık ve İmar ile Hukuk Komisyon raporu.
5. Komisyonlara havale edilip sonuçlanmayan önergeler.
1. (42/2021)- İzmir İli, Gaziemir Gaziemir İlçesi, Atıfbey Mahallesi, 1175 ada, 4 parselde bulunan Belediyemiz hissesine karşılık, Yüklenici firma ile Belediyemiz arasında Düzenleme şeklinde Satış Vaadini Havi kat karşılığı İnşaat Sözleşmesi yapılmıştır. Sözleşme şartları yerine getirilmiş ve paylaştırılmış taşınmazlar üzerindeki hukuki hakları saklı kalmak kaydı ile ortaklığın giderilmesi talebi. (Bayındırlık ve İmar, Plan ve Bütçe ile Hukuk Komisyonu)
2. (54/2021)- Gaziemir Belediye Başkanlığı Özel Kalem Müdürlüğü'nün talebi doğrultusunda; kentin açık alan kimliğinin korunması ve Gaziemir yerleşiminin simgesi ve önemli bir odak noktası haline gelmiş Sevgi Yolu Rekreasyon Alanı ile bütünlüğünün sağlanması amacıyla, 140 ada 1, 2, 3, 4 nolu parsellerde imar planında "Ticaret Alanı" olarak belirlenmiş alanın "Rekreasyon Alanı" olarak düzenlenmesi ve alana ilişkin "140 ada 1,2,3 nolu parsellerin 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 10. maddesi gereği Belediyesince İmar Programına alınarak kamulaştırılacaktır." şeklinde plan notu belirlenmesi yönünde hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği talebi. (Bayındırlık ve İmar, Hukuk ile Çevre Komisyonu)
3. (59/2021)- Meclisimizin dilek ve temenniler bölümünde yaşanan söz alma ve konuşmaların kısıtlanmaması, meclis üyelerinin konuşma haklarının ellerinden alınmaması, yerel sorunları tartışmadan başkanlık makamından cevapları almadan meclis toplantılarının sonlandırılmaması ve dileyen meclis üyesinin birden fazla söz alma isteği talebi. (Hukuk Komisyonu)
4. (55/2021)- Gaziemir Belediye Başkanlığı Özel Kalem Müdürlüğü'nün talebi doğrultusunda; Belediyemizce yapılacak yatırımların ve hizmetlerin bütüncül olarak sağlanabilmesi, Belediyemiz tasarrufundaki yapıların gerektiğinde yeniden yapılabilmesi amacıyla; Atıfbey Mahallesi Şehit Feridun Pözüt Caddesi üzerinde 357, 1328, 358 ve 1834 adalar arasında kalan, mevcut 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı'nda "Park ve Hizmet Alanı" ile "Çocuk Bahçesi" olarak belirlenmiş alanın "Rekreasyon Alanı" olarak düzenlenmesi yönünde hazırlanan 1/1000 ölçekli Uygulama İmar Planı Değişikliği talebi. (Bayındırlık ve İmar ile Çevre Komisyonu)
5. (61/2021)- İzmir İli, Gaziemir İlçesi, Yeşil Mahalle, 1279 ada, 6 parsel 294,00 m² olup,108/294 (108 m²) hissesi Belediyemize aittir.Tapuda kayıtlı hissedar Hamide HABEŞLİ adına vekil Murat DURAN’ın belediyemize vermiş olduğu 28.06.2021 tarih ve 14503 sayılı dilekçesi ile Belediye hissesinin satışının yapılması talebi. (Bayındırlık ve İmar ile Plan ve Bütçe Komisyonu)
6. Dilek ve temenniler.
7. Toplantıya katılamayan üyelerin mazeretlerinin görüşülmesi.
8. Meclis toplantı gün ve saatinin tespiti.
Yayınlama tarihi:27.08.2021